A0:  GAME
نقشه سایت تماس با ما صفحه اصلی

GAME

ایمیل : test@Mail.com
تلفن: 0123456789

به سرزمین گیم خوش امدید
GAME

بلوک بالا


تمسرا

آنالیز تکنیکی بازی Assassin’s Creed 4 : Black Flag

نویسنده : SIAVASH | چهار شنبه 30 مرداد 1398 | 16:49

آنالیز تکنیکی بازی Assassin’s Creed 4 : Black Flag

آنالیز تکنیکی بازی Assassin’s Creed 4 : Black Flag

۶ ورژن بازی از یک بازی توسط ۸ استودیو و فقط در یک ماه، باید از Ubisoft تشکر کرد که بازی Assassins Creed4: Black Flag را به دست علاقه مندان با هر کنسولی می رساند: PC, Xbox306, XboxOne, PS3, PS4, WiiU. این مساله به درستی شک را برانگیخته که، از زمانی که دموی بازی در E3 دیده شد، Ubisoft آنطور که باید از قدرت Xboxone و Ps4 استفاده نکرده است. خود دمو به اندازه کافی جذاب بود. از یک آرامش کاذب در میان دزدان دریایی، اوضاع به تندی و به سرعت، به یک مخفی کاری و یک قتل تغییر یافته و در پایان به یک آتش بازی منجر شد.

 

 
  •  
  •  
  •  

 

سوال اینجاست : آیا یک بازی که همزمان روی چند کنسول ارائه می شود می تواند به ما نشان دهد از نسل بعد چه انتظاری باید داشت؟
Demo که توسط فردی از Ubisoft ارائه شد نشان داد که دلایل زیادی برای خریدن سخت افزار نسل بعدی وجود دارد، ولی وجود بازی بر روی کنسول های این نسل کمی این بازی را به عقب می راند. برای مثال طراحی محیط نشان می دهد که درس هایی از Farcry 3 گرفته شده تا از صفحات Loading خبری نباشد و تبدیل مخفی کاری بر روی خشکی به کشتی سواری بر روی دریا، بدون قطع انجام گیرد ولی واضح است که این مساله برای ۱۰۸۰p سنگین بوده و تعدادی از اجسام بکار رفته از کیفیت پایینی برخوردارند.
برای یکنواخت کردن ساخت بازی بر روی ۶ پلت فرم، طبیعی است که کیفیت برخی قسمتها در حد AC3 باشند. برای مثال زاویه های تخت طناب ها و قسمت هایی از کشتی، همچنین افکت های آتش، نا واضح هستند در حالی که Edward Kenway از میان آنها می دود. حتی خود Ubisoft تلاش خود را بر قسمت هایی متمرکز کرده که به چشم بیایند. مانند جزییات شخصیت ها از جمله Black Beard و اجسام با کیفیت در جنگل و شهر ها، همانند آنهایی که در AC3 روی PC دیده شده است.

 

 
  •  
  •  
  •  

 

با قرار گرفتن در کارائیب قرن ۱۸ ، این بازی توانسته ترکیب زیبایی از جنگ دریایی و شهری را ارائه دهد که در مقایسه با خیابان های مه گرفته بوستون چشم نواز تر است. موتور مخصوص این استودیو، Anvilnext، قدرت خود را با اضافه کردن حیات گیاهی به همراه حیواناتی از جمله خرچنگ، ایگوانا و مرغ دریایی که قابل شکار هستند، نشان می دهد. Ashraf Ismail، کارگردان بازی تاکید می کند که این بار طراحان جزییات هنری بیشتری بکار برده اند، از جمله خرابه های مایا، کشتی های غرق شده در زیر آب و غار های دزدان در بین شهر ها. خوشبختانه خبری از ساده سازی مدل ها در فواصل دور نیست، حتی از ارتفاعات بسیار بلند نقاط Synch.
علاوه بر عدم وجود loading بر روی تمام کنسول ها، نسل بعدی از فیزیک بهتر موج های دریا سود می برد. Ashraf می گوید در حالیکه در نسل بعدی، گیاهان به حرکت Edward با تکان خودن طبیعی پاسخ می دهند در نسل قبلی، خبری از حرکت به این شکل نیست. همچنین افکت های مه، حرارت و شلوغی جنگل بر روی کنسول های نسل بعد پیشرفت قابل توجهی داشتند. با این وجود هنوز معلوم نیست WiiU در کدام طرف قرار می گیرد. فیزیک مایعات نیز بسیار طبیعی تر عمل می کند و با توجه به جهت باد حرکت می کند. سایر افکت ها نیز مانند باقی عنوان های PS4 خوب کار شده اند، مانند جرقه هایی که از Deslin در Infamous Second Son دیدیم. حلقه های دود از کناره های کشتی، موج های برخورد کننده به کنار کشتی و دود بلند شده از طپانچه Edward از هر چیزی که تا به حال بر روی Pc ارائه شده است با کیفیت ترند. تنها نکته ضعیف تکراری شدن تعداد اشکال مختلف این افکت هاست، همچنین به نظر میاید Ubisoft از تعدادی افکت ها که در امثال God of War دیده شده مانند Motion Blur صرف نظر کرده است.

 

 
  •  
  •  
  •  

 

همانند قواعد معمول ساخت بازی های دیگر، کانال های نور نیز به این افکت ها اضافه شده اند. حالت سنگین و تاریک هوای پر از دود و پودر اسلحه ها با حرکت نور از میان بادبان های کشتی مشخص تر می شود. در محیط های جنگلی نور چراغ ها با حرکت کاراکتر ها تغییر شکل می دهد ولی متاسفانه تغییر زیادی بر روی Shader های خود کاراکتر ها دیده نمی شود. انیمیشن ها هم تغییر خاصی نکرده اند به جز اضافه شده تعدادی برای منطبق شدن با اسلحه های جدید.
متاسفانه فرصت برای یکی بازی ۶۰ فریم از دست رفته و بازی با ۳۰ فریم ثابت به دست ما می رسد. ولی حداقل از پارگی تصویر و کندی گهگاه در AC2 و فریم ریت نا امید کننده ۲۰ در یک سوم پایانی AC3 خبری نیست. بر طبق آنالیز ما، Demo نمایش داده شده در e3، در اکثر مواقع بر روی ۳۰ فریم قفل بود ولی در مراحل پایانی هنگام شلیک توپ به ۲۰ کاهش پیدا کرد و در مقابل در Demoای که ما امتحان کردیم فریم روی ۳۰ باقی ماند.
در کل این مقایسه میان دو نسل نشان داد که مقایسه بازی در حداکثر تنظیمات بر روی PS4 وXboxOne باید جالب باشد. ولی در حال حاضر اوضاع ‍PS3 و Xbox360  و WiiU هنوز مشخص نیستند. اگر تجربه AC3 تکرار شود هر دو ورژن نسل بعدی باید بیشتر از آن چیزی باشند که تا به حال بر روی PC دیده ایم، با اضافه کردن و بهبود فیزیک، گیاهان و سایه ها. همه با هم یک کارائیب زیبا را بوجود می آورند که تا مایل ها ادامه دارد.

ولی همه این ها کمی بزک کاری بر روی بازی اصلی است، با وجود کیفیت بالاتر و فریم بالاتر. تغییرات بیشتر بر روی فرمول قدیمی هنگامی امکان دارد که Ubisoft احساس کند زمان برای عبور از نسل حاضر با کاربران فراوان خود فرا رسیده است. تا آن زمان باید منتظر رسیدن کنسول های نسل بعد باشیم تا بتوان مقایسه ای دقیق میان بازی بر روی هر کنسول را انجام داد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مقاله ها، ،

آخرين مطالب


آرشيو مطالب

شهريور 1392
مرداد 1392

لینک دوستان

اسکین98 - قالب وبلاگ
رپ صدا1
بلیط تایلند
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان GAME و آدرس bazibnd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








cache01last1395212672